Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM
Logo Wydzialu
Wydział Mechaniczny Politechniki Morskiej w Szczecinie

Unia Europejska

Konferencje Konferencja Naukowo-Techniczna EXPLO-DIESEL 2024

Logo organizatorów konferencji EXPLO-DIESEL

PROBLEMATYKA KONFERENCJI

Konferencja EXPLO-DIESEL jest kontynuacją zapoczątkowanej w 1998 roku pod tą samą nazwą Konferencji organizowanej przez Instytut Technicznej Eksploatacji Siłowni Okrętowych w Wyższej Szkole Morskiej w Szczecinie. W następnych latach Konferencja organizowana była przez Wydział Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej. Konferencja przeznaczona jest dla wszystkich zajmujących się projektowaniem, wytwarzaniem i eksploatacją silników o zapłonie samoczynnym i turbinowych silników spalinowych oraz innych maszyn (np. sprężarek, pomp itd.) oraz urządzeń (np. wirówek, chłodnic, filtrów itd.), które umożliwiają utrzymanie silników w czasie ich eksploatacji. Celem Konferencji jest umacnianie powiązań nauka– praktyka i współtworzenie krajowego i międzynarodowego forum wymiany informacji o walorach poznawczych i utylitarnych z zakresu projektowania, wytwarzania i szeroko rozumianej eksploatacji silników o zapłonie samoczynnym i turbinowych silników spalinowych w różnych warunkach zewnętrznych, a także tych maszyn i innych urządzeń, których uszkodzenia uniemożliwiają utrzymanie tych silników w ruchu.

Zakres merytoryczny

Konferencji obejmuje:
  • Projektowanie silników o zapłonie samoczynnym i turbinowych silników spalinowych oraz układów napędu głównego statków z tymi silnikami oraz maszyn i innych urządzeń niezbędnych do utrzymania tych silników w ruchu ze szczególnym uwzględnieniem własności energetycznych i proekologicznych, a także ich trwałości, niezawodności, diagnostyki i bezpieczeństwa funkcjonowania.
  • Wytwarzanie silników o zapłonie samoczynnym i turbinowych silników spalinowych oraz maszyn i innych urządzeń niezbędnych do utrzymania tych silników w ruchu ze szczególnym uwzględnieniem: własności energetycznych i proekologicznych, a także ich trwałości niezawodności, diagnostyki i bezpieczeństwa funkcjonowania.
  • Eksploatacja silników o zapłonie samoczynnym i turbinowych silników spalinowych oraz maszyn i innych urządzeń niezbędnych do utrzymania tych silników w ruchu ze szczególnym uwzględnieniem własności energetycznych i proekologicznych, a także ich trwałości, niezawodności, diagnostyki i bezpieczeństwa funkcjonowania, a przede wszystkim racjonalnego (w tym optymalnego) sterowania procesami ich eksploatacji, w szczególności użytkowania i obsługiwania (w tym systemów sterujących i diagnozujących), analizowania właściwości i przygotowania (obróbki) paliw ciekłych, olejów smarowych, itd.
Dalsze informacje w komunikacie nr 1

Pliki do pobrania:

Autor: j.drzewieniecki

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę